SommarLov



Nu har min stora fina kille sommarlov och har idag satt Hejdå till Blåklinten.
Vi fick med oss en massa fina teckningar som han gjort och en cd med massa
bilder på killen! Herregud han va ju bara en bebis när han började där med runda och
goa kinder....
Tänkte när vi skulle gå hem från dagis att detta är ju lugnt men när Jack
gick fram till Bibbi och höll om henne lääänge då brast mitt hjärta lite och tårarna kom....
Usch och fy vad jobbigt och man får lite ångest har vi verkligen gjort rätt som låter
honom byta dagis?? Är jag en dålig mamma?
Ja tankarna är många och inga svar finns än att få..
Många fina fröknar har han haft och många goa vänner, men förhoppningsvis så
får han en massa nya kompisar till hösten som han kommer att följa med
till skolan sen.
Däremot stack det lite att vissa av fröknarna inte ens bemödade sig att resa på
rumpan och lämna kaffekoppen och säga Hejdå!
Verkar inte så populärt hos vissa att vi låter han byta dagis, känns nästan som att
en del av dem tagit det personligt.
Men vi tänker ju i första hand på Jack och det känns viktigt att han får lära känna
barn i sin egen ålder inför att han ska börja på förskoleklass nästa höst.
Som det har varit nu så har de bara varit 4 i hans ålder och bara tjejer och det har
varit ganska trist för honom.
Nåväl jag hoppas och tror att vi tagit rätt beslut för honom!

Kommentarer
Postat av: Anette

Ni gör helt rätt, jag hade gjort samma sak! Om Lucas gick på en förskola där han inte hade några jämnåriga kompisar, vare sig de e flickor eller pojkar skulle jag vilja att han fick gå på en annan förskola sista året för att förhoppningsvis få de lättare vid skolstarten.

Sen vet jag ju att de e en rätt schysst brud i köket på skolan att prata med ;)

2011-06-13 @ 17:00:07
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Mt

ÅÅåh vilken fin bild på gobitarna!! Jag tror att bytet kommer att bli HUR bra som helst:) Kram på er massor! Mt

2011-06-19 @ 22:26:59

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0