Sjuklingen

Jackemacken har varit risig sen fredagnatt, kom till mig mitt
i natten och var varm och hade ont i magen och huvudet.
På morgonen började han med att kräkas och min första tanke...
kan det vara magsjuka??
Han kräktes några gånger under dagen då han inte sov och
febern hade kommit för att stanna.
På kvällen packade vi ihop och ¨åkte hem från Åsträsk då han
inte blivit bättre.
Söndagmorgon kräktes han oxå och hade hög feber och fortsatt
ont i huvudet och magen.
Söndagkväll kom han upp och hade 40,2 och hade superont.
Ringde sjukvårdsrådgivingen och de tyckte att vi skulle åka in
så att det inte var blindtarmen.
Åkte in på akuten och de tog en del prover på duktiga killen.
De stack både i fingret och armen men han är mer tapper än
jag trodde.
Hann måla upp att jag måste nog tvångshålla han när det är dax
men han låg alldeles stilla.
Han var dock hyfsat påverkad av febern´!
Dom klämde och kände och lyssnade och trodde inte att det var
blindtarmen, däremot ömade han över njuren och läkaren började
prata om sorkfeber.
Så ett sådant prov togs men det får vi inte veta förrän i morgon.
Han har haft högfeber ända till ikväll och äntligen har killen ätit,
åt en skål med yoghurt. Första maten han äter sen fredag och
det syns verkligen. SÅ fort det går att de förlorar i vikt!!

Så dagen har spenderats inne och min käre sambo tyckte att
jag skulle he mig ut i afton.
Gissar att han inte tyckte mitt humör var på topp :)
Så jag tog cykeln och skulle köpa alvedon men träffade grannen
och fick alvedon och en trevlig, välbehövlig pratstund utanför hemmet!



En sliten kille och en tjej som börjat visa humör!



Lite bokstavslära, han tycker verkligen att det är superkul och
vill kunna skriva .NU!



Självklart så tycker jag han är superduktig!



Lillskruttan satt nöjt och tittade på storebroren!

Nu ska jag ta min fruktskål och mysa ihop i soffan med
en film och ladda batterierna för en ny dag i morgon!!

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, stackars lilla jackevännen! Ge han en krya-på-sig-kram från mig!

Kramen!

2011-07-20 @ 00:27:38
URL: http://ostor.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0