Självömkan...

är det i vårt hus idag.
Tycker faktiskt synd om mig själv efter en helvetes natt som slutade med ambulans skjuts till akuten.
Vaknade i natt vid 1-1.30 tiden med den värsta sortens huvudvärk jag någonsin kännt!
Visste inte vad jag skulle ta mig till, stapplade mig upp för att leta alvedon och inte en enda fanns att hitta i hela huset. Försökte mig på att lägga mig i sängen igen men det gick absolut ingenting.
Tillslut trodde jag allvarligt att nu sprängs skallen i bitar.
Efter kanske 1 timma ringde jag sjukvårdsrådgivningen för att få råd om vad jag skulle ta mig till.
Fick beskriva hur jag kände mig och sen så sa hon bara att jag skickar en ambulans!
Så det blev skutjs in till akuten och sen en massa frågor om vilken typ av huvudvärk jag hade om det fanns migrän i familjen och en massa mera.
Sen smärtstillande och syrgas och så äntligen kändes det som att nu kanske det finns hopp om att leva!
Huvudvärken gav med sig efter ett tag men så kommer sköterskan in och kollar blodtrycks apparaten som larmade!! Hon frågar hur mitt tryck brukar vara och jag svarar normalt men kanske lite lägre än högt!
Ja men kanske inte så här lågt och då tror jag att det visade 94/46!
Så hon satte om apparaten men trcket sjönk mera och jag kände mig som tusen svåra år. Yr & illamående.
Så fick då besök av läkaren igen som satte in dropp då trycket visade 84/34.
Så klart tankarna börjar snurra vad som är fel!
Så den urgulliga läkaren sätter sig ner och berättar att det finns 2 saker som dom misstänker, migrän eller en liten blödning i hjärnan!!!!!!!!!!!
Blöning i hjärnan låter ju inte så toppen då man är 28, men men började må bättre och kunde slumra en stund.
I morse kändes det ändå rätt ok fast det känns som jag var på århundradets party igår.
Hursom helst så blev et bestämt att jag skulle få åka hem men vara mycket uppmärksam om jag får ont i huvudet igen för då måste jag åka in igen.

Känner mig som en 80 årig skröplig liten tant, är det inte njursten så ska man drabbas av huvudvärk som inte är av denna värld!!!
Blir så frustrerad!
Men nu är jag hemma hos mina hjärtan och här blir det soffläge hela helgen så inget intressant kommer att hända, ska bara vila och ta det lugnt!
Kändes skönt att skriva av sig..


Kommentarer
Postat av: cecce

Stackars, stackars dej! Usch då...håller tummarna för dej och hoppas verkligen det ordnar sig.

Du är ju ung och stark så du har förutsättningarna på din sida.



Vila dej nu och sköt om dej!



Styrkekramar!

2009-09-12 @ 12:17:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men stackare! Jag har migrän och vet att det inte är roligt. Har du då dessutom ännu ondare än vad jag brukar ha så tycker jag då verkligen synd om dig!

Krya på dig vännen!

KRAM

2009-09-12 @ 13:02:57
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: NatalieHenning

stackarn :( <3

2009-09-12 @ 16:28:36
URL: http://nataliiees.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj, det där lät inte roligt. Ta hand om dig! Ni vet ju att vi finns nära om det är nåt. Kram på dig!

2009-09-13 @ 00:41:14
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: David V.

Men stackare! Huvva vad jag led när jag läste ditt inlägg. Och här klagar jag över lite nackvärk.

Av det du beskrev så började jag tänka på Hortons huvudvärk. En migräntyp som kommer som en blixt från klar himmel och ska vara i det närmaste outhärdlig.

Jag skickar alla de tankar och sympatier jag kan hitta och hoppas om snar bättring.

Kram!

2009-09-13 @ 18:49:44
URL: http://calypsobulbosa.blogg.se/
Postat av: Therése

Nej, men usch då!!

Det där lät verkligen inget vidare!

Skönt ändå att sjukvården tog det på allvar, och skickade en ambulans!

Jättebamsekram till dig, vännen!!

2009-09-14 @ 12:23:10
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0