Middag

Efter vårt besök hos Maria så var det dax att återigen tänka på middag.
Så idag fick det bli kycklingpaj a la´Emma.
Har aldrig gjort kycklingpaj förrut men det blev faktiskt riktigt gott, kul att göra nya saker annars tycker jag att man fastnar så mycket i det gamla.



Sen var det verkligen på tiden att ta tag i lingonen som mor kom med tidigare i veckan.
Har dragit på det då jag verkligen inte gillar att rensa bär men nu var det bara att hugga i=)
Så nu har vi en stor burk med nykokt lingonsylt...gott=)

    

Medans sylten kokades så var min kära sambo ute och plockade in äpplen som ramlat ner. Det blir massor med äpplen och jag vet inte vad jag ska göra med allt.
Älsklingen hade nog en baktanke med alla äpplen men orken tryter så det blir inget bakande ikväll!
Näsan är tät och känner mig helt slut.
Även lilleman är helt knäckt, somnade när vi åkte från Maria och sov nästan 2 timmar.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra i morgon, ska han få åka på dagis eller ska han stanna hemma??
Han har ingen feber men snorig är han, tycker sånt här är så svårt men jag vet ej om han orkar en hel dag på dagis?
Ja måste fundera vidare.....



Äpplen i överflöd


Kommentarer
Postat av: Maria

Nu blev jag inte nå mindra sugen på ngt gott!! =)

Jag tycker att ni borde ta det lungt...lilleman var juh helt slut och du är juh inte så pigg du heller!!

Kramar i massor!!!

2009-09-02 @ 21:02:35
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Jenny

Min erfarenhet av dessa små sjuklingar är att man oftast gör sig själv en otjänst att ta dom till dagis när dom är krassliga alt. för tidigt tillbaka efter dom varit hemma. Men jag håller med dig, det är supersvårt att veta när man väcker dom på morgon hur dom kommer må framåt dagen.

Men stanna ni hemma och vila i morrn så går det nog fortare om :-D

2009-09-02 @ 22:37:51
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Therése

Kycklingpaj är ju verkligen inte fel...va sugen jag blev!!

Kram Therése

2009-09-03 @ 00:55:53
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kikade in på din blogg.

Håller helt med, det är jättesvårt att veta om de orkar gå till dagis eller om man ska ha dem hemma, när de är lite mittemellan frisk/eventuellt sjuk.

Knepigt det där med små barn =)

Fin blogg du har.

Åsa

2009-09-03 @ 21:06:55
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0