Tomtebesök=)

Jag & lilleman har haft en ledig dag idag och
gjorde ett besök på dagis då tomten skulle
komma på besök!
Spänningen och förväntningarna var höga hos
de små och till min STOORA förvåning så ville
lilleman sitta uppkrypen i min famn under hela
besöket!
Det var verkligen spännande med tomten och
världens goaste måste det ha varit.
Efter lite sånger och prat om tomtens renar så
var det dax för lite julklappsutdelning.
Lilleman vågade sig inte alltför nära...=)





Jag fick riktig julstämning under detta=
Efter det bar det av till Maria och hon
dukade fram en massa julgott och barnen
lekte så snällt!

Hemma fortsätter stöket men nu av den lite
roligare sorten.
Att få ställa fram lite saker igen!
Hittade en ängel på Ö&B idag som jag bara
inte kunde låta bli.



Tomten från Cult passar i det nya köket så
där får den stå ett tag framöver



Skumtomtar har fyllts i glasskålen till lillemans
stora förtjusning!



Nu är julen nära=)
Men det bästa av allt är att min stora kärlek
kommer hem i morgon istället för måndag
så jag kunde inte ha fått en bättre överrasskning=)
Har även lyckats övertala honom att springa in på
Ikea i morgon innan han kommer hem.
Så nu kan vi få lite ordning i vårt nya kök.
Ikea har så mycket fina grejer till förvaring.
Hittade även en massa annat som jag skulle vilja ha
men jag gissar att jag måste lugna mig lite.
Bara att han ska gå in där är en bedrift!

Huvudsaken är att han kommer hem, julen är ju
en tid då man ska vara med sina nära och kära.
Så härlig känsla att efter 10½ år växer kärleken hela
tiden=)
Det är skönt att få längta ibland trots att jag alltid
vill ha honom nära!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Guuud så mysigt med tomtebesök, och ditt ängelfynd gillar jag skarpt! :-9 Dessutom måste det vara underbart att få hem gubben så där lite tidigare - va rädda om varandra och myyys mycket ;-) KRAM

2009-12-18 @ 08:20:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men vad kul med en tomte på dagis. Nu fick jag lite tips när jag såg din fina skål med skumtomtar. Blir att införskaffa inför julafton.

Kram Åsa

2009-12-18 @ 09:40:01
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Att få träffa tomten är ju stort det:) Så underbart att ha ett nytt kök att njuta av och i till jul. Ha en trevlig ferdagkväll.

2009-12-18 @ 15:36:55
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Mia

Avtryck...

2009-12-18 @ 21:57:21
Postat av: cecce

Så härligt att du känner så!! Ibland kan det vara mysigt att få längta lite:-)



Så fina saker du har. Både ängeln och tomten var jättefina!!



Tomten kan verka lite farlig ibland. Det är ofta med skräckblandad förtjusning barn ser på tomten. Å det är väl så det ska va!!



Ha en fin lördagskväll!

kram

2009-12-19 @ 16:51:19
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0