Lucia firande

Dagen började kl 7.00 med luciafirande på
lillemans dagis.
Vilken härlig julstämning man fick av alla
goa barn och deras fina sånger=)
Lilleman stod dock inte kvar såå länge i tåget
då han ganska snart efter vi kom på dagis förkunnade:-
Det är lite för mycket folk här=)



Vår blyga lille tomte nisse!


Tryggt i pappas famn=)


Annars har denna dag gått åt till fix i köket och
motgångar.
Skivan som vi beställt till köket skulle ta en vecka att få
hem men efter mycket tjat på affären så kläckte
de idag att den inte skulle komma förrän i mitten av
januari......och vi som blivit lovade att den skulle komma igår!!!
Paniken och jag kokade fullkomligt....det går ju inte att sätta
upp fläkten förrän plattan sitter uppe!
Jäkla affär säger jag bara!!!
Så i paniken så blev det ut och leta något annat och tack
och lov så hittade vi en och de hade den hemma
Så nu håller jag tummarna att vi får upp den och fläkten
i helgen.'
Min kära sambo blir ju bortskickad på jobb på måndag och
blir borta en vecka så stressen finns vill jag lova
Skulle vara ganska trevligt att kunna laga mat medans
han är borta!!

Så här det köket ut ikväll och jag hoppas på en stor
förändring i morgon kväll!



Nu hoppas jag att jag orkar hålla mig vaken så jag
hinner se vem som vinner Idol ikväll!
Håller tummarna för Calle!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Guuud så söt er lilla tomte nisse var :)

Tack för att du höll tummarna jag börjar jobba redan på söndag!!

skit att calle inte vann idol men som åren innan så går det ju alltid bäst för nr 2 :)



kramen

2009-12-11 @ 23:31:32
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: cecce

God morgon!

Sååå frustrerande! Typiskt det där.

Förstår att du vill bli färdig så fort som möjligt och det ser ut att bli ett jättefint kök när det väl blir klart.

Jobbigt som sjutton att vara utan kök, speciellt nu i juletider...

Ni får våldgästa någon och se tillat bli bjudna på mat:-)



Kram

2009-12-12 @ 06:53:51
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anette

ja de e så typiskt när man väntar på något, att dom aldrig ska kunna leverera i tid..

På sunnanå är det loppis i morgon, men jag skulle tro att de e fullbokat nu :(

2009-12-12 @ 09:47:03
Postat av: Sockenvägens Söta

Åhhh så näpen denna blyga nisse var! Så söt :-) Och gud så arg jag skulle ha varit, vilken dålig stil av företaget, hoppas innerligt att ni hinner få i ordning det så du kan laga mat till veckan, förstår paniken... Fast min ugn verkar vara oduglig, du kan få låna den ;-) Har misslyckats TOTALT ikväll med mitt bak skrattar åt eländet Kram kram och hoppas ni hinner njuta lite av lucia och tredje advent också och itne bara slita med köket!

2009-12-12 @ 22:08:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så söta de där luciatågen på dagis. Gullig tomtenisse ni har. Många barn blir ju lite ledsna och har absolut ingen lust att sjunga när de ser föräldrarna i publiken.

Hoppas att det ordnar sig med bänkskivan.



Kram Åsa

2009-12-14 @ 21:46:31
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0