KÖK KÖK KÖK

Nu har vi haft besök av en herre som har ritat upp vårt blivande kök=)
Åhh..jag är såå eggad vill bara ha det gjort NUU!
Såg jätte fint ut det han ritade och i morgon blir det ett besök i deras butik för att kolla in en fläkt!
Bänkskiva har vi oxå bestämt och den var grymt fin!
Han frågade om vi hade tänkt sätta in köket själv, vilket vi oxå hade tänkt göra men ju mera vi lyssnade om allt pusslande som oxå kommer till så blev svaret ganska enkelt!
NEJ!
Vi brukar faktiskt göra det mesta själv men när det bara skulle ta ca 1 dag för en snickare att få hela köket på plats så blev vi bekväma!
Tänk att åka på jobbet på morgonen och komma hem och så sitter skåparna på plats, iband är det skönt att vara lite lat, och priset för att få det insatt var inte så mycket att prata om!
Lät som att de skulle ha tid v 48 och det är ju inte så länge dit!
Detta är nog den roligaste planering av renovering vi gjort hittills!
Nu måste vi bara bestämma vilket kakel vi ska ha vilket jag tycker är så svårt finns ju hur mycket som helst att välja mellan. Men det lutar åt något ganska neutralt så att man istället bara kan byta färg på detaljer!
Känner mig just nu som ett litet barn på julafton, kan knappt vänta tills det är gjort!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, jag riktigt känner hur roligt ni har när ni planerar och hur mycket du ser fram emot detta, klokt att låta dem sätta in det! Ser så mycket fram emot att se resultatet senare... och suuuuper bra att du är testpilot på knäckflarnen, då vet jag ju om de är värda att ge sig ikast med eller ej! STOR kram

2009-10-06 @ 20:16:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: David V.

Haha! Jag kan tänka mig dig under planeringsstadiet:D. Nu har jag också skrivit lite;).

Kram!

2009-10-06 @ 20:36:23
URL: http://calypsobulbosa.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh vad kul :-)

jag kommer på invigningsmiddan!

2009-10-06 @ 20:37:41
Postat av: cecce

Låter som ett klokt val att låta snickare fixa köket. Ni har säkert att göra ändå. Det är min erfarenhet i alla fall.

Spännande med nytt kök!



Kram

2009-10-06 @ 21:45:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Therése

Ojojoj så spännande!! :-)

Och jag tror ni gjorde rätt i att låta snickrarna fixa jobbet ;-)

Kul att det blir klart innan jul också!!



Du får ha en härlig dag nu!

KRAM!!

2009-10-07 @ 11:20:20
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Frida

Tycker att de låter som en bra idé att låta en byggare göra jobbet! GUD så kul me nytt kök... Jag vill oxå ha... Jag kommer jag med på invigningsmiddagen... =)



Kram

2009-10-07 @ 12:37:48
Postat av: Åsa

Det är nog ett klokt val att låta snickare sätta in köket. Skönt att ha det klart snabbt också. När man väl fått bort det gamla så vill man ha dit det nya, fort! Sån är jag =)

Vi gjorde om vårt kök mitt i sommaren, men då rev vi även väggar, tak och golv (fuktskada). Mitt i bygget tog alla hantverkare semester och där stod vi helt utan kök...hm! Men det var bra väder så det blev grillad mat i några veckor.

Kram Åsa

2009-10-07 @ 21:54:21
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0