Brownies med Dajm

Här kommer receptet på brownies,
de blev riktigt goda=)

 6 dl strösocker
4 ägg
1½ dl kakao
2 msk vaniljsocker
1 krm salt
3 dl vetemjöl
300 gr smält smör

Smält smöret först.
Vispa ägg o socker pösigt, blanda sedan i resten
av ingredienserna så att det blir en slät smet.
Hacka 4 dubbeldaimar i bitar och blanda i smeten.
Smörj en långpanna och fodra den med bakplåtspapper.
Bred ut smeten i långpannan.
Grädda mitt i ugnen i 175 gr ca 30 min.

Jag minskade dock på sockret och tog knappt
5 dl och de blev ändå riktigt goda.



Lycka till


Kommentarer
Postat av: Åsa

Sv: Mm, jag med. Men bilder kommer när det är klart! =)

2009-11-06 @ 23:21:24
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh det lät riktigt smarrigt, tror jag ska provbaka dom till Bettans kalas.

2009-11-07 @ 08:50:43
Postat av: cecce

Tusen tack för receptet!



Å tack för dina alltid så fina kommentarer. Du gör mej glad!

Kramar!

2009-11-07 @ 09:10:03
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0