Åhåhå...vilken härlig dag

Strålande sol och ca 30 grader varmt hela dagen, man kan inte annat än känna sig nöjd.
Dagen började med en sväng på stan med Maria där det inhandlades bikini och lite annat smått och gott.
Sen blev det järnet hem där bikinin åkte på och sedan sol hela dagen=)
Mormor och morbror Fredde var förbi och åt lunch med oss och sedan åkte sambon och Fredde för att köpa en studsmatta så vi andra stannade hemma och solade och badade.
Hoppas på många sådana här dagar.
Sen middag blev det och som en fortsättning på "mitt nya liv" blev det promenad skorna på för en lång promenad.
Lilleman ville följa så han fick åka med i vagnen. Det blev dock en lite för lång prommis för killen som stundtals tjatade om att gå hem. Men är ändå impad för vi var ute  1½ h.
Såg lite fina blommorr längs vägen och i ett dike såg vi dom här.
Jättefina men jag har ingen aning om vad det är, någon som vet? DAVID?
På hemvägen gick vi längs älven. Man blirl lite sugen att bo vid vattnet måste jag säga.

Jack började berätta en massa "hemska " sagor för mig, vart får dom allt ifrån?
Dom mesta handlade om monster av alla de slag men var mycket underhållande=)

Sen kom ju hästarna till Jack´s stora lycka!

Nu sussar lilleman ( utan blöja ) så vi får väl börja kalla honom storkillen.
Så lugnet hägrar och jag känner mig så nöjd med denna dag=)
Så detta glas rosé får avsluta kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Växten heter Missne (Calla palustris) och är helt riktigt en art från Kallafamiljen:).

2009-06-26 @ 23:36:19
Postat av: Miranda

Hihi, ska fortsätta läsa din blogg, jag blir så glad av den :)

ha det bäst!

/miranda

2009-06-27 @ 01:05:16
URL: http://alpcrona.webblogg.se/
Postat av: Maria

Vilken ljuvlig dag ni verkar ha haft=) Gott men vin=) MUMS!!!

2009-06-27 @ 15:41:58
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trodde jag svarat på din undran men tydligen inte. Den heter Missne (Calla palustris) och är helt rigktigt en ur familjen Kallaväxter. Var hittade du den?

2009-06-27 @ 18:20:22

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0