SNÖKAOS

Totalt snökaos har vi haft idag och till råga
på allt har jag jobbat 7-17!!!
Vi har slitit, skottat puttat och kravlat oss fram!
Med facit ihand vilken fruktansvärt jobbig dag.
Är fullkomligt slutkörd ikväll.
Jag vet inte hur mycket det har snöat men det
känns som hur mycket som helst.
Parkeringen på vårt jobb är tydligen sist prioriterad
så den har aldrig blivit skottad.
Så vi har kört fast och väl lös igen så har
man knappt kommit sig upp för den lilla slänten.
Mitt humörr har inte riktigt varit på topp.
Trist att vi är så lågt i prioriteringen då vårt
jobb är att ta hand om äldre som inte klarar sig
utan vår hjälp.
Så detta är en viktig punkt som ska tas upp med chefen
imorgon!!!



Mysigt med snön är att vi verkligen kan känns
oss inbäddade i bomull.
Den ligger vit i alla fönster=)



Svårt att få till på bild hur mycket snö det
verkligen är men det är massor.

Hade ju turen att få lite pengar i julklapp och
när jag fylllde år.
Så nu går hjärnan på högvarv gäller bara att sortera
ut vad jag ska köpa.
Högt på listan ligger i alla fall ett nytt bord till köket.
Nu har vi ett i ek för 6 personer men då vi bara är 3
i familjen så känns det som att det tar en massa onödig
plats.
Är sugen på ett runt eller ovalt men det verkar inte så
lätt att hitta. Har kollat runt lite på olika hemsidor utan
att lyckas nå vidare.
Drömmer även om en ny Pappelina matta till hallen och
en vit finfin radio till köket!
Visst är det härligt att drömma, måste bara få kära sambon
att dela mina drömmar=)


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja problemet när man kommer på en massa saker man vill ha e ju för de mesta att den andra halvan i förhållandet inte alls tycker samma som den halvan som hellst alltid vill få som hon själv vill :)

2009-12-27 @ 21:27:08
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej Vännen! Ja di, snön må vara mysig, men nu får det ge sig - snöar även idg här :-( Vi gör ju inte annat än skottar!!! Mannen kör ju lastbil å han rngde nyss å var måttlig glad då sträckan han kör knappt var plogad :-( Och ni i ert viktiga yrke förstår jag måste tycka det är så jobbigt när ni kör emellan brukarna, fy! Nepp, lagomt kallt och ingen mer snö så vi kan njuta av vintern!



Förresten käns en "äkta" pappelina för dyr så har de fina kopior på Dollar Store just nu till riktigt bra priser, tror själv jag ska köpa en grå/vit eller beige/vit till köket...



Massor av kramar!!!

2009-12-28 @ 09:24:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Så härligt med all snö som bara vräker ner! Det mindre roliga är allt skottande;-)



Hoppas du hade en bra jobbdag igår!



Varma kramar!

2009-12-28 @ 14:01:09
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: pysseliten

Ja förstår ditt humör ,jag med gnällde idag på alla släp som skulle ut kul att hyra ut dom med fullt av snö på :( det är ju inte så kul att be kunden skotta själv ,när man betalar för att hyra ett .

2009-12-28 @ 17:19:59
Postat av: Sockenvägens Söta

Aldrig är man nöjd, nu är dt inte snökaos jag klagar på, utan kylan. vi har banne mig 30 minus idag, fyyyyyy! Inget kan man göra då :-/ Får vara inne å fortsätta mysandet istället. Kram kram

2009-12-29 @ 10:09:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: cecce

Men...OJ..med snö!!!

Skicka hit lite vet ja:-) Vi har nämligen ingen och det vill jag ju gärna. Men det är klart i måttliga mängder kanske:-)



Önskar dej allt gott på det nya året! Kommer fortsätta följa dej här!!



Kramar!

2009-12-30 @ 12:22:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Duracellamman

Önskar Dig och Din familj ett Riktigt Gott Nytt År!



Varma kramar!

2009-12-31 @ 04:14:26
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Åsa

Kikar in och önskar dig ett Gott nytt år! Kram Åsa

2009-12-31 @ 15:46:55
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: ceccesblogg.blogg.se

Kikar in för att önska dej en god fortsättning och en önskan om att du ska få ett bra 2010!



Kram

2010-01-01 @ 21:56:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0